My video





AKADEMIE JANA BLAHOSLAVA z.ú.

Teologické studium,

kurzy dalšího vzdělávání

Aktuality

Personální změny od 1.1.2019

Na začátku roku 2019 došlo k avizované změně ve vedení naší akademie. Ing. Jiří Helis, zakladatel školy (tehdy ještě pod názvem Misijní škola M. L. Zinzendorfa) a její dlouholetý ředitel, předal vedení Mgr. Tomáši Oliveriusovi, dosavadnímu vedoucímu Katedry externích studií a správci sboru Jednoty bratrské v Ostravě.

Jiří Helis zůstává členem našeho týmu a bude vyučovat předměty Úvod do Písma, Filozofii, Etiku, Církve ČR a Cizí náboženství a sekty. Tomáš Oliverius se stává ředitelem, ujímá se vedení Katedry biblických studií a systematické teologie a současně zůstává vedoucím Katedry externích studií.

Zahájení nového ročníku teologického studia
Nový ročník studia na Akademii Jana Blahoslava z.ú. zahájíme 6. dubna 2019. Sejdeme se v 9:00 v budově Ústředí Jednoty bratrské, Boženy Němcové 54/9, Liberec V.
 
Prosíme studenty, aby si přinesli zápisník na poznámky, případně i peníze na školné (preferujeme však platby převodem - viz informace v sekci Studium). První konzultace bude pouze v sobotu, předpokládaný konec je mezi 16.00–17.00. Další konzultace budou vždy v pátek v 17.00–20.00 a v sobotu v 9.00–17.00 dle kalendáře konzultací uvedeném na webu školy. Při první konzultaci budou studenti seznámeni se studiem, proběhne potřebná administrativa a přednáška k prvnímu předmětu „Úvod do Písma“. Skripta lze stáhnout z webu školy, ke kterému studenti při konzultaci dostanou přístupový kód.
 
Přihlášky ke studiu najdete na našem webu v sekci Ke stažení. Vyplněné přihlášky zasílejte na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
 
Těšíme se na vás.
Absolvování samostatného předmětu teologického studia
Od 1. ledna 2019 budou moci zájemci navštívit a samostatně absolvovat vybrané předměty teologického studia. Cena je stanovena na 800,- Kč za konzultaci (přednášku) k jednomu předmětu. Takto zapsaní účastníci obdrží zápočet, případně složí zkoušku a dostanou osvědčení s příslušným počtem kreditů. Pokud se v následujícím ročníku rozhodnou pro celé studium, bude jim tento předmět uznán.
 
Absolventi naší školy, kteří budou chtít navštívit nově zařazený studijní předmět v rámci svého dalšího vzdělávání, zaplatí běžnou cenu pro studenty ve výši 600,- Kč.
 
Tato nabídka není náhradou za celé studium, které je určeno pro pracovníky na sborech a v různých církevních aktivitách.

O škole

Škola začala psát svoji historii v roce 1991, zpočátku ve spolupráci s britskou Covenant College. Od roku 1994 poskytovala možnost denního i dálkového teologického studia pro pracovníky Jednoty bratrské. Později byl v rámci nové koncepce vzdělávání posunut důraz na propojení teoretické přípravy s praktickým zapojením studenta v jeho místním sboru. V roce 2017 škola přijala svůj současný název, stala se zapsaným ústavem a rozšířila svoji působnost. Nabízí kvalitní kurzy dalšího vzdělávání pro široké spektrum zájemců.

Škola navazuje na inspirativní příběh českého bratrského vzdělávání. Ten je úzce spjat se jmény Jana Blahoslava, Jana Ámose Komenského a dalších osobností, které měly odvahu pedagogických průkopníků, viděly nové výzvy a přistupovaly k nim tvořivě i s pevným morálním zakotvením. Jeho děj pokračoval v dalších zemích, v nichž Jednota bratrská zakládala školy od mateřských až po vysoké a zdůrazňovala myšlenku celoživotního učení. Za vším stálo přesvědčení, že křesťanská adukace zahrnuje vedle zvyšování odbornosti také budování charakteru. Jen takto vzdělaní lidé mohou mít hluboký a pozitivní vliv na společnost.

I my v akademii sdílíme toto přesvědčení a jsme vtaženi do další kapitoly mimořádného příběhu.

Uveďte prosím e-mailovou adresu svého účtu, na tuto adresu vám bude zaslán ověřovací kód. Po obdržení ověřovacího kódu si budete moci zvolit nové heslo.

Studium

Co všechno je nutné k úspěšnému zakončení studia?

V průběhu studia je nutné splnit všechny zápočty a zkoušky, a to nejpozději 1 rok od konzultace k danému předmětu.

K úspěšnému absolutoriu je potřeba dosáhnout odpovídajícího počtu kreditů v rámci zvolené kategorie studia. Student musí včas uhradit školné, a to nejpozději do 1 roku od poslední konzultace, nebo do data předání diplomu či certifikátu. Studium může trvat nejdéle 5 let, přičemž jeho průměrná délka je 3 roky. 

Co by měl student ještě vědět?

Není-li student ze závažných příčin schopen uhradit školné, musí neprodleně informovat ředitele školy a domluvit si splátkový kalendář. Pokud tak neučiní a školné není zaplaceno za interval delší než dva týdny od dané konzultace, akademie účtuje penále
10 % za každý uplynulý měsíc.

Pokud se student nemůže zúčastnit konzultace, ale přesto chce daný předmět studovat, je povinen uhradit školné za tuto konzultaci v plné výši. Z konzultace získá studijní materiály.

StudentiStudium je koncipované pro tři skupiny studentů

Skupina AP
Správci sborů v aktivní službě nebo ti, kteří se na ni připravují. Pro ně jsou všechny předměty povinné a potřebují 61 kreditů. Po úspěšném absolvování studia získávají diplom.

Skupina S
Specializace, určená klíčovým pracovníkům v církvi, kteří ovšem nejsou správci sboru. Musí vystudovat povinné a volitelné předměty v hodnotě minimálně 55 kreditů. I oni na konci úspěšného studia získávají diplom.

Skupina L
Laici, je určena pracovníkům z dalších oblastí sborů. Předností je méně náročný režim studia. Tato skupina studuje povinné i volitelné předměty v minimální výši 45 kreditů a po splnění všech požadavků získává certifikát.

Akademie v číslech

26

LET ŠKOLY

857

STUDENTŮ

5

KATEDER

22

PŘEDMĚTŮ

Katedra externích studií

Motivací pro vznik tohoto kurzu je tíživá situace mnoha současných manželství a rodin v naší zemi. Rozpad tradiční rodiny vnímáme jako závažný společenský problém, na jehož řešení se chceme aktivně podílet. Jednota bratrská zakládá a provozuje řadu rodinných, mateřských i seniorských center. Právě v těchto prostředích se naši pracovníci přirozeně setkávají s lidmi, kteří potřebují pomoc a řešení v různých životních situacích. Protože chceme těmto lidem účinně pomáhat, je nutné mít odborné znalosti a dovednosti z oblasti psychologie, rodinného zázemí a výchovy dětí, ale například i finanční gramotnosti.

Podmínky přijetí:
Podmínkou přijetí do kurzu je individuální posouzení způsobilosti žadatele o kurz. Rozhodující nejsou jen znalosti, ale studenti jsou přijímáni i na základě doporučení místního sboru. Akademie si tedy vyhrazuje právo, uchazeče o studium nepřijmout.

Délka kurzu:
Celková délka kurzu je 200 hodin.

Obsah kurzu:
Psychologie

  • vývojová psychologie, psychologie osobnosti, dětská psychologie (30 hodin)
  • konzervativní a alternativní přístupy v péči o duši (10 hod)

Odborné

  • manželské a rodinné poradenství (40 hod)
  • výchova a vzdělávání dětí (30 hod)
  • finanční gramotnost, správa rodinných financí (10 hodin)

Praxe

  • odborná praxe (80 hodin)

Způsob ukončení kurzu:
Absolvent získá certifikát manželského a rodinného poradce.

Organizace studia:
První běh kurzu byl ukončen v březnu 2016, termín zahájení dalšího není zatím stanoven.

12. a 13. dubna 2019 (pátek a sobota), vždy od 9.00 do 16.00 hod.
Ústředí Jednoty bratrské, Boženy Němcové 54/9, Liberec V-Kristiánov

Vize odborného workshopu
Platíme často zbytečně za grafiky při úkonech, které můžeme udělat sami nebo naši spolupracovníci. Grafikům nechme grafiku a sazbu pojďme zvládnout sami!

• Kdy potřebuji grafika a kdy to zvládnu sám?
• Jak nasázet plakát, leták, vizitku?
• Nejsou ty grafické program nějak předražené?
• Jak to udělat levně a přitom vkusně?
• Tisknout doma nebo v tiskárně? A neošidí mě tiskárna?
• Jak dát svým materiálům jednotný vzhled?

Cílem workshopu je odpovědět na tyto základní otázky a předat účastníkům základy těchto procesů, aby je mohli ovládat sami.

Struktura workshopu

1. den

1. Úvod do práce s Affinity Designerem a Affinity Publisherem. Instalace trial verze, základní nástroje.
2. Úvod do on-line aplikace Canva. Použití šablon aneb - „když na to spěchám”.
3. Základy grafické úpravy (sazby) jednoduchých propagačních materiálů (sazba pro negrafiky) - 4 jednoduchá pravidla sazby.
4. Fonty a písma - úvod do typografie – druhy písem a fontů, řezy a jejich správné použití.
5. „Když mám hotovo” - zaškolení do on-line aplikace ePrinter - registrace v aplikaci.
6. Sazba vlastní vizitky a letáku, objednávka tisku.

2. den

1. Podrobně o formátech - vhodnost formátu, spadávka, ochranná zóna….
2. Rozlišení a velikost.
3. Problematika barev - RGB vs. CMYK, kombinování barev…
4. Tisková data - podrobně - jak správně připravit tiskové PDF, ořezové značky…
5. Formáty a velikosti pro on-line propagaci - bannery, Facebook, Twitter, Instagram
6. Diskuse, praxe, otázky…
7. Kurýr doveze vytištěno materiály z předešlého dne.

Lektor: Richard Kraus

Richard Kraus se posledních 9 let při své práci zabýval různými druhy tisku pro marketingové kampaně. Začínal B2B a B2C marketingem a měl možnost projít si církevním a neziskovým sektorem. Pracoval jako manažer marketingu ve filmovém průmyslu, dále jako zástupce pro styk s médii v Jednotě bratrské, spoluvytvářel kampaně pro Sbor Jednoty bratrské v Praze a jeho neziskovou organizaci T4M. Dnes mimo jiné vede Komunitní centrum ROKO v Rokycanech. Ještě předtím měl možnost sbírat zkušenosti v regionálním i celoplošném rozhlasovém zpravodajství. Dlouhodobě spolupracuje s tiskárnou ePrinter.

Cena: 2 900,- Kč

V ceně jsou zahrnuty: studijní materiály v papírové i digitální formě, dále vlastní vytvořené tiskoviny v ceně 500,- Kč.

Každý účastník obdrží písemné osvědčení o účasti na semináři.

Kapacita: max. 20 osob s vlastními notebooky

Délka: oba dny 6 hodin čisté výuky, přestávka na oběd

Způsob přihlášení a platební podmínky: viz přihláška

Kontakt: oliverius@a-jb.cz, tel.: 770 176 766 

Přihláška

 

Náš tým